Bersama Hentikan Kelahiran Anak Luar Nikah, Jauhi Seks Sebelum Kahwin



Tajuk ini telah diambil dari sebuah laman web yang memaparkan gosip artis Malaysia tetapi dikupas dalam bentuk yang agak berhemah iaitu 'beautifulnara.com' . Walau bagaimanapun bukan penulis ingin memperkenalkan web ini tetapi ingin menunjukkan bahawa ilustrasi yang telah diambil oleh laman ini adalah bersumberkan dari Nisa' bagi menerangkan tentang gejala pembuangan anak dan zina yang semakin serius dan berleluasa. Ini adalah satu inisiatif yang amat baik dari Nisa dan tahniah kerana berjaya menembusi laman seperti ini, dan terima kasih kepada laman ini yang telah memilih untuk memapar ilustrasi gejala sosial seperti ini sebagai sekurang-kurangnya satu peringatan.

Walau bagaimanapun menjauhi zina bermakna perlu menjauhi unsur-unsur menjurus kepada zina seperti percampuran lelaki perempuan bukan muhrim, paparan media tv dan majalah dengan gambar wanita seksi, kewajipan menutup aurat, haramnya 'dating' dan banyak lagi unsur yang telah menyumbang ke arah penzinaan.

Semoga Nisa akan meneruskan agenda dan paparan seperti itu supaya dapat dihayati lebih mendalam oleh masyarakat pada hari ini.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Ulasan Anda....