BILA ARTIS BERCAKAP HAL HUDUD !

HUDUD ITU HUKUM ALLAH BUKAN DIRANGKA,DITULIS OLEH MANUSIA !
APA HUKUMNYA MENOLAK HUKUM ALLAH ?

Rukun IMAN PERTAMA :

PERCAYA KEPADA ALLAH

apabila menolak hukum Allah tanda tidak percaya dan yakin padaNYA !

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

BUDGET PR : BELANJAWAN SEJAHTERA UNTUK SEMUA

Pembentangan Belanjawan Sejahtera 2012 oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim

http://www.youtube.com/watch?v=wdfunkYFFT4&feature=player_embedded

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

BAJET PR : BELANJAWAN SEJAHTERA 2012 MANFAAT KEPADA WANITA

Fokus Belanjawan Sejatera 2012 untuk wanita :

1.Penglibatan wanita sebanyak 30 peratus dalam senarai penjawat awam 
2.bayaran RM 1,000 bagi tahun 2012 kepada suri rumah yang layak.
3.Elaun penjagaan anak sebanyak RM 700 setahun kepada mereka yang mempunyai anak dibawah 12 tahun bagi keluarga yang berpendapatan di bawah RM 1,500
4.Lebih banyak pusat penjagaan kanak-kanak bertauliah ditubuhkan dengan insentif cukai bersesuaian.
Pakatan Rakyat telah menetapkan peruntukan sebanyak RM 3.6 bilion yang merupakan satu permulaan. Tidak termasuk insentif tidak langsung melalui program latihan dan seumpanya seperti yang ditetapkan dalam Belanjawan Sejahtera
Penyertaan 46% golongan wanita dalam sektor buruh di Malaysia adalah antara yang terendah di Asia.Justeru Pakatan Rakyat menetapkan dasar mempertingkat peratusan wanita bekerja kepada 55 peratus.
Berbanding Pakatan Rakyat, kerajaan Barisan Nasional tidak komited untuk membela nasib wanita.
Pindaan terhadap Akta Keganasan Rumah Tangga (2011) adalah contoh tertundanya pemerkasaan terhadap hak-hak wanita. Pindaan mengambil masa yang begitu lama sebelum akhirnya diluluskan.Sedangkan di Selangor, cuti bersalin 3 bulan (diberi) untuk kakitangan wanita kerajaan negeri, termasuk lantikan ke jawatan-jawatan penting seperti yang dibuat di Pulau Pinang.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

AMEERAH : GELOMBANG EPAL HIJAU Bakal Mewarnai Landskap Politik Negara

 Tenaga penggerak Ameerah - wadah baru muslimat muda
 Ameerah + DMP kombinasi penuh kaliber !

 Hijau epal ... warna penuh semangat dan cita-cita..
 Sekitar persiapan pelancaran Ameerah
 Pn. Nurul Huda Yusuf Rawa beramah mesra dengan delegasi muslimat muda dari Kelantan-sedondon hijau epal
 Tiada ruang yang kosong! Bersedia memikul amanah dalam Ameerah
 Ucapan daripada Al-Ukht Aiman Athirah Al-Jundi
 Bersama-sama menyanyikan lagu Negaraku dan lagu PAS
 Ucapan Ketua Muslimat PAS Pusat, YB Hjh Zailah Mohd Yusuff, penuh semangat
 Barisan AJK DMPP
 Pn. Nurwani Ahmat, Cikgu Normala antara AJK DMPP yang turut menyemarakkan gelombang epal hijau
 Mendengar amanat dengan penuh tekun
 Presiden PAS, Datuk Seri Hj. Abdul Hadi Awang mewakili Mursyidul Am PAS merasmikan majlis Pelancaran Ameerah dan Gelombang Epal Hijau membacakan doa di akhir ucapan
 Simbolik perasmian, Dato' Seri Presiden PAS menyiram bekas
 Gerakan gelombang hijau berjaya tampil maksud tersirat
 Bersedia untuk sidang media
AMEERAH : MENERAJUI PERUBAHAN GENERASI BARU
1 Oktober 2011 - Dewan Millenium Kepala Batas digegarkan dengan persembahan multimedia yang cukup bersemangat dan bertenaga serta meyakinkan membawa aspirasi kepimpinan politik muslimat muda yang menggunakan nama AMEERAH dalam majlis pelancaran Ameerah dan Gelombang Epal Hijau.
Ameerah telah dilancarkan oleh Presiden PAS, Tuan Guru Dato Seri Abdul Hadi Awang sempena sambutan 60 Tahun PAS. Amanah yang dipikulkan kepada Lajnah Politik Wanita Muda dilihat bakal memberikan impak baru dalam politik PAS, bagi merangka strategi mendekati golongan muda.
Pelancaran Ameerah dan gelombang epal hijau memberi nafas baru kepada gerakan Dewan Muslimat yang sudah berjaya dengan Nisa' yang telahpun berjalan sempurna.

Syabas kepada Lajnah Politik Wanita Muda kerana berjaya mempamerkan satu wadah baru gelombang hijau yang penuh warna warni dan penuh semangat serta bermatlamat.

Simbolik pelancaran itu Dato' Seri Presiden telah menyiram air ke dalam bekas tanda menyubur dan membesarkan pohon yang bakal mengeluarkan cabang ranting seterusnya dedaunan dan bungaan serta buah yang bakal memberi manfaat pada manusia di sekitarnya.

Dato' Seri Presiden juga telah sudi menurunkan tandatangan di atas replika epal hijau dengan iringan beberapa orang remaja yang mengalunkan gerakan gelombang kain hijau penuh semangat.

Pelepasan belon yang tergantung di paras satu Dewan Milenium satu lagi simbolik sebagai tanda kejituan tujuh teras yang menjadi panduan menuju Putrajaya.

Dalam ucapan perasmian,Dato' Seri Hj. Abdul Hadi berkata, muslimat yang lulus menghadapi gelora perjuangan sahaja akan dipandang tinggi oleh Allah s.w.t mereka tidak bakhil dengan masa dan wang semata-mata untuk kemenangan Islam.Muslimah mesti berani memperbetulkan diri serta membaiki diri menjadi isteri yang baik dan terpuji.

"Pengorbanan para isteri membantu menegakkan Islam akan dikira mendapat pahala yang tinggi demi kebaikan Islam yang dianuti, " jelasnya.
Muslimat yang ada semangat perjuangan yang tinggi akan menjadi sayap yang baik serta dapat menumpukan kerja berfokus.

Terdahulu, Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, YB Hjh. Siti Zailah Mohd Yusuff dalam ucapannya mengharap golongan wanita muda supaya bersiap mematangkan diri kerana sikap itu sahaja boleh mencerna kemenangan pada masa depan.

Kehadiran Ameerah dalam saf kepimpinan PAS tepat pada masanya yang bakal melebarkan lagi sayap PAS di persada politik negara sesuai dengan motto Ameerah "MENERAJUI PERUBAHAN GENERASI BARU" membawa wadah Politik, Patriotisme,Partisipasi.
















  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

KONGRES SAMBUTAN 60 TAHUN PAS

 Ucaptama oleh Dato' Seri Abdul Hadi Awang, Presiden PAS
Muslimin muslimat memenuhi ruang Dewan Milenium Kepala Batas
 Penuh! Segenap sudut dewan dipenuhi perwakilan dan pemerhati
Ucapan penutup oleh Mursyidul Am PAS, Tn. Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

1 Oktober 2011 - Dewan Milenium,Kepala Batas melakar memori manis buat PAS dengan kejayaan penganjuran Kongres Sambutan 60 Tahun PAS yang dihadiri oleh ribuan ahli PAS seluruh Malaysia.
Sambutan ini adalah untuk memperingati perjalanan perjuangan Pas selama 60 tahun dalam arena politik tanah air.Perasmian telah disempurnakan oleh Presiden PAS, Dato' Seri Abdul Hadi Awang. Dalam ucaptamanya beliau berkata parti Islam itu kini telah mendapat kepercayaan pelbagai pihak di negara ini.

"PAS adalah parti yang bertunjang dengan teguh dan kuat, tidak terpengaruh dibawa arus penjajah.
"Ada yang terjebak dengan Komunis, British dan Jepun. Tapi PAS tidak hanyut dengan mana-mana fahaman penjajah," katanya.
Kepercayaan terhadap PAS mempamerkan pentadbiran yang baik dan adil di negeri-negeri yang dikuasai.
Jika dahulu katanya, PAS hanya dilihat disokong oleh orang Islam, namun hari ini PAS sudah mempunyai Dewan Himpunan Penyokong PAS yang terdiri dari kaum Cina dan India.
Malah gabungan profesional dan ulama yang memimpin PAS juga telah menguatkan lagi parti itu sekaligus menafikan persepsi bahawa PAS hanya untuk golongan agama.
Dalam kongres kali ini anugerah "Pahlawan Umat" telah diberikan kepada Presiden PAS ke-3 Dr. Burhanudin Al-Helmi yang diterima isteri beliau.Terdahulu, jasa dan semangat perjuangan Dr. Burhanudin diceritakan melalui puisi khas yang dideklamasikan oleh Datuk A.Samad Said,Saterawan Negara.
Selain itu, dua kertas kerja telah dibentangkan iaitu "Pemikiran Dr Burhanuddin Helmi dan Zulkifli Mohamad Dalam Pembentukan Gagasan Perjuangan Pas" dan "Peranan Dan Sumbangan Pas Dalam Peta Politik Negara Sesudah 1969 Hingga Kini".
Kongres ini dilihat amat berjaya bukan sahaja dari aspek penganjuran malah bakal memberikan impak besar khususnya buat perjalanan politik PAS di Malaysia untuk berhadapan dengan Pilihanraya akan datang.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sekitar Ceramah Kemerdekaan di Taman Meru, Ipoh, Perak

Puan Zuhairah Haji Ghazali atau mesranya Kak Ju turut menyampaikan ucapan selaku Naib Ketua Muslimat PAS Perak merangkap Ketua Muslimat PAS Tambun. Sayangnya, tak sempat merakam gambar ucapan dari Kak Ju.  Hanya gambar di bawah sempat dirakam.


Ucapan dari Peguam Haji Asmuni Awi. Banyak maklumat penting disampaikan untuk orang ramai menggunakan slide power point. Sayangnya LCD rosak. Jadi terpaksa la tgk kat laptop kecil tu je... 

Antara gambar penting yang ingin ditunjukkan oleh Peguam Haji Asmuni, bas mewah yang dinaiki PM ketika datang melawat Perak tempohhari. Media Perdana mencanang kononnya kesudian PM merasai kesusahan rakyat Marhaen dgn menaiki bas ketika melawat Perak. Hakikatnya, BAS MEWAH yang tidak pernah dinaiki rakyat biasa, yang dinaiki PM dan isteri bersama-sama MB Perak BN dan isterinya.

Warga Bangladesh yang kini menjadi sahabat rapat UMNO. Satu pengkhianatan parti pemerintah, BN menggunakan kuasa yang dimiliki,menjual negara dengan memberi hak kewarganegaraan melalui projek kad pengenalan kepada pelbagai warga asing termasuk Bangladesh. Bayangkanlah, sekiranya tiada usaha menghalang kegiatan ini, 10 tahun akan datang, warga asing ini yang bakal mempunyai keluarga dan keturunannya, akan bersaing dengan anak cucu kita merebut hasil mahsul kekayaan negara. Bahkan adalah tidak mustahil, mereka mungkin menjawat jawatan Perdana Menteri Malaysia. Apa yang paling penting, mereka pastinya tidak akan menghargai negara sepertimana keturunan pejuang kemerdekaan negara.

Antara hadirin yang yang hadir ....

Ucapan dari Dr.Ann Wan Seng, seorang penganalisis Sejarah yang benar-benar menguja sesiapa yang hadir. Begitu banyak maklumat yang tidak kita perolehi dari media bahkan lagi media Perdana, jauh sekali. Begitu banyak fakta Sejarah yang mesti diperbetulkan. Sukatan pelajaran Sejarah yang ada dalam buku teks pembelajaran para pelajar hari ini hanyalah kupasan Sejarah untuk menjaga kepentingan pemerintah hari ini untuk terus kekal berkuasa. 

Antara isi yang disampaikan oleh Dr. Ann Wan Seng:
1) Laksamana Cheng Ho seorang Islam dan sudah tiga kali naik haji
2) Hikayat Sultan Mansur Syah dengan Puteri Hang Li Po yang perlu dikaji semula. Dalam pembacaannya, tidak dan belum bertemu orang Cina dengan pangkal nama Hang. Mungkin juga Hang Li Po orang Melayu atau belum dapat dipastikan...
3) Laksamana Cheng Ho meninggal dunia bertahun-tahun sebelum naik Sultan Mansur Syah sebagai Sultan.
4) Orang Melayu orang adalah satu kaum yang sangat rajin bekerja iaitu melakukan pekerjaan pertanian. "Melayu Pemalas" hanyalah pandangan cetek penjajah iaitu pegawainya masa itu JWW Birch. JWW Birch melawat kampung Melayu pada waktu petang dan mendapati Orang-orang Melayu kebanyakan sedang berbaring, berehat di rumah masing-masing. Sebenarnya, Orang-orang Melayu bekerja gigih pada waktu pagi dan waktu petang adalah waktu untuk berehat.
5) Dr.Burhanuddin Al-Helmy adalah anak Melayu yang hebat. Beliau merupakan anak Melayu pertama mendapat PhD. Beliau adalah pejuang kemerdekaan dari golongan nasionalis dan golongan agama. Oleh kerana kehebatan beliau yang mampu memberi kesedaran kepada rakyat, maka beliau ditahan di dalam ISA. Semasa dalam tahanan, beliau tidak dibenarkan ke bilik air. Beliau yang menghidap Asma disuruh tidur di atas simen. Akhirnya, beliau mati di dalam tahanan ISA akibat komplikasi penyakit buah pinggang (kesan daripada menahan kencing kerana tidak dibenarkan ke bilik air) dan penyakit Asma yang bertambah kritikal kerana tidur di atas simen setiap hari.
6) Seorang sahabat Nabi bernama Saad Ibn Lubait telah bermusafir ke negara Cina dan mengembangkan Islam di situ. Akhirnya Islam berkembang dan keturunan Sahabat Nabi Saad Ibn Lubait ini masih ada iaitu dari keturunan Cina Hokkien.
- Masih banyak lagi kupasan-kupasan Sejarah yang dikemukakan oleh Dr. Ann Wan Seng dan tidak dapat dinyatakan sepenuhnya di sini. Dr. Ann Wan Seng juga telah menghasilkan banyak buku-buku hasil kajian dari pembacaannya. Malam itu juga, buku-buku tulisan Dr. Ann Wan Seng berjaya dijual seperti Pisang goreng! Justeru ternyata penduduk di kawasan Tambun ini sebenarnya RAJIN MEMBACA dan DAHAGAKAN ILMU YANG BERMANFAAT yang boleh membawa BAHAGIA dunia dan akhirat!


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sekitar Jamuan Hari Raya Aidilfitri PAS Cawangan Ipoh Barat pada pagi Ahad, 25 November 2011 yang lepas

Wanita India turut hadir .............

Pengacara yang memeriahkan suasana

Ketua Muslimat Tambun merangkap Naib Ketua Muslimat PAS Perak turut meluangkan masa menghadiri program Jamuan PAS Cawangan Ipoh Barat...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS